4 sätt att förenkla registreringsarbetet
Att minimera tiden för att registrera information är något som verkligen kan spara tid för dig som användare av affärssystemet. I Dynamics NAV finns många olika funktioner för att spara tiden det tar att registrera information, här följer tips på funktioner och information om hur du använder dessa.
Standard redovisningsjournaler
Funktionen används för att spara undan vanligt återkommande journaler som en mall som kan återanvändas om och om igen. Se instruktionsvideon nedan med för steg för steg instruktioner:
Journalinställningar
Du kan sätta upp olika journaler för olika användningsområden och genom att ändra inställningarna på respektive journal effektivisera hur du enkelt registrerar informationen i den aktuella journalen. Se instruktionsvideon nedan där de olika inställningarna i journalen beskrivs:
Importera från Excel
Ofta har du ett bokföringsunderlag som kommer från ett annat system och som behöver registreras och bokföras i en journal. I Effekts utökade paketering av Dynamics NAV finns funktionen Importera från Excel som underlättar detta arbete. Se instruktionsvideon nedan med steg-för-steg instruktioner:
Kontrollera resultatet innan du bokför
Ett bra sätt att effektivisera bokföringsarbetet är att kontrollera resultatet av bokföringen innan du väljer att bokföra en redovisningsjournal. Använd funktionerna Avstäm konton samt Förhandsgranska bokföring innan du bokför, se instruktionsvideon nedan för mer information: