

Vi närmar oss slutet av kalenderåret och för de flesta företagen även slutet av räkenskapsåret. Det innebär en hel del aktiviteter som du behöver göra i Business Central för att undvika strul. Här kommer en sammanställning på aktiviteter du behöver hantera i form av en checklista.
Affärssystemet används ofta av många olika användare i organisationen som ska ha tillgång till information och verktyg som underlättar deras arbete. Att själv ha tillgång till information direkt är något som verkligen främjar effektiviteten och gör det enklare att utföra sina arbetsuppgifter.
Samtidigt så kan det finnas information i affärssystemet som alla anställda inte ska ha tillgång till. I Business Central finns avancerade rutiner för att bestämma vem som får göra vad.
Igår släpptes den senaste versionen av Dynamics 365 Business Central (version 16.4) för automatisk uppdatering eller nedladdning vid lokal installation. Den nya versionen innehåller till skillnad från tidigare releaser inga direkta nya finesser utan fokuserar på rättningar av applikationsfunktioner och själva plattformen.
Du finner den officiella listan med korrigeringar i denna version på denna sida.